بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در ظهور آقا امام عصر صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: شیعه کد

خرداد 91 - وب سایت علوم اجتماعی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه حکمت قوی گردد، شهوت ضعیف شود . [امام علی علیه السلام]
وب سایت علوم اجتماعی
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
درباره



وب سایت علوم اجتماعی


م-ق
این جانب دبیر علوم اجتماعی استان اصفهان هستم هدف من از ایجاد این وبلاگ تهیه نمونه سوالات - ارتباط با دانش آموزان -انتقال و نوشتن مطالب جدید کمک درسی و در نهایت تشویق دانش آموزان به استفاده از فن آوری در امر آموزش می باشد -نظر شما عزیزان در هرچه بهتر شدن این وبلاگ برایم بسیار ارزشمند است -منتظر نظرات شما هستم .
پیوندها


استخاره آنلاین با قرآن کریم



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط م-ق 91/3/3:: 11:28 صبح     |     () نظر

تفاوت سالهای شمسی و قمری در چیست؟

از گردش زمین به دور خورشید، سال و چهار فصل پدید میآید. از این رو، آن را سال شمسی یا خورشیدی می نامند. امّا سال قمری از گذر گردش ماه به دور زمین پدید میآید و از شبی که ماه در آسمان به صورت هلال دیده میشود تا وقتی که ناپیدا و برای بار دیگر نمایان میگردد، یک ماه محسوب میشود. در طول سال، یعنی 12 ماه برخی ماهها 29 روز و دیگر ماهها 30 روز است. ولی در سال شمسی 6 ماه از فروردین تا شهریور 31 روز و 5 ماه از مهر تا بهمن 30 روز و اسفند ماه در هر 4 سال یک بار 30 روز است.
پس، هر سال شمسی ده روز از سال قمری بیشتر است و هر دو تقویم شمسی و قمری موافق با نظام طبیعتند، ولی یکی از گذر گردش زمین به دور خورشید و دیگری از راه گردش ماه به دور زمین. هر دو بر حسابی دقیق و منظم‏اند و علّت اختلاف آنها نیز کاملاً روشن است. در اسلام سال قمری میزان زمان است. قرآن میفرماید: «إنّ عدّة الشّهور عند اللَّه إثنا عشر شهراً فی کتاب اللَّه منها أربعه حرم؛(8) همانا شمار ماهها نزد خداوند - در کتاب خداوند - دوازده ماه است که چهار ماه از آنها حرام است.»
منظور از این ماهها، همان ماههای قمری است و ماههای حرام، عبارتند از ذی القعدة، ذی الحجّة، محرّم و رجب. مسلمانان باید با تقویم قمری نیز آشنا باشند تا بتوانند عبادتها و تکلیفهای دینی خویش، مانند روزه را بنابراین تقویم به انجام رسانند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط م-ق 91/3/3:: 11:22 صبح     |     () نظر